Vodafone: kyperský vs. český tarif

26. února 2012
Kyperské tarify jsme ještě nelinkovali. Dnes to změníme. Vodafone na Kypru nabízí podobnou skládačku jako u nás tarify Na míru. Jen čísla se liší. 100 minut volání je za 188 Kč, u nás za 500 Kč. 200 min za 300 Kč, u nás za 800 Kč, 400 min za 525 Kč, u nás za 1.000 Kč. I kyperská předplacenka je levnější. Minuta do vlastní sítě za 1,92 Kč, minuta do ostatních sítí 2,10 Kč, SMS 0,50 Kč. U nás 3 Kč resp. 7,20 Kč a SMS za lidových 2,40 Kč.

MakeYourOwn vs. Tarify na míru (nutno rozbalit Ceník Tarifů na míru)

Kyperský trh je z našeho pohledu velmi zajímavý, protože ho jako jediný v Evropě obsluhují pouze dva operátoři. Mohli by si trh rozdělit a rýžovat jako u nás. Přesto je Kypr ve srovnáních společnosti Telingen opakovaně hodnocen jako jeden z nejlevnějších vůbec. Co může být příčinou? Na první pohled jediný rozdíl je to, že telekomunikační trh na Kypru nereguluje Český telekomunikační úřad v čele s Pavlem Dvořákem.
Štítky:
  1. Anonymní

    Protestování proti drahému volání obecně nepomůže. Aby mohl protest zabrat, musí konkrétní subjekt vědět, že mu "jde o krk". Pokud se bude protestovat "proti všem", nikomu o krk nepůjde, protože nikomu nebude hrozit, že by tím sám o sobě něco ztratil.

    Řešení jsou možná dvě:
    1. Nátlak politický - je třeba připravit návrh legislativy, která by nutila operátory poskytovat své sítě virtuálním operátorům. Poté případně rozjet kampaň proti konkrétní politické straně, která tento návrh odmítá či mu jinak brání ("tato strana může za drahé volání, rozmyslete si, zda ji chcete volit").

    2. Nátlak na jednoho konkrétního operátora. Všichni tři jsou sice v podstatě prašť nebo uhoď, ale přesto by se mezi nimi podle nějakých kritérií našel ten nejhorší, nebo např. ten který nejvíc vydělává. Následovat by měla kampaň za bojkot tohoto konkrétního operátora, dokud nezlevní na úroveň, kterou tentýž operátor poskytuje v jiné, civilizované zemi, s tím že po zlevnění by se k němu účastníci bojkotu vrátili. Jak zlevní jeden, zlevní i ostatní.

    Dokud ale bude kampaň v tom smyslu, že všechno je špatně a všichni jsou špatní, mohou se nám všichni akorát vysmívat, ale nikoho to nerozviklá, dokud nebude někdo konkrétní cítit, že on konkrétně je ohrožen.