Máme nebo nemáme prvního virtuála?

7. listopadu 2012
Dnešní start BLESKmobil odhalil smutnou skutečnost. BLESKmobil žádný virtuál není, je to jen obchodní značka neboli brand. Prozrazují to Všeobecné podmínky:



Tyto Všeobecné podmínky (dále jen „VP“) upravují podmínky pro poskytování veřejně dostupné předplacené mobilní hlasové služby elektronických komunikací podle příslušných mezinárodně uznávaných standardů na území České republiky a s ní souvisejících doplňkových služeb včetně služeb s přidanou hodnotou (dále též „Služba“ nebo „Služby“) a také provádění platebních transakcí ve smyslu zákona č. 284/2009 Sb., o platebním styku, v platném znění, způsobem podle čl. 11 těchto VP (dále jen „Platební transakce“) pod obchodní značkou „BLESKmobil“ společností Telefónica Czech Republic, a.s., se sídlem Praha 4, Michle, Za Brumlovkou 266/2, PSČ 140 22, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 2322, IČ 601 93 336, DIČ CZ60193336 (dále též jen „BLESKmobil“), na základě účastnické smlouvy o poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací (dále jen „Účastnická smlouva“, resp. „Smlouva“).

Je to virtuál nebo ne?
Zcela jednoznačnou odpověď dává Wikipedia:

Mobile virtual network operator (MVNO)
An MVNO is characterised by neither having their own mobile licence nor own mobile infrastructure, but the MVNO has the direct customer relationship with the end user. The MVNO is able to handle Network Routing themselves and will typically have entered into roaming deals with foreign MNOs. The MVNO is often able to produce and distribute for example voice minutes and data traffic, typically by tagging onto their existing fixed line operation, and the MVNO will typically be able to handle producing SMS and MMS messages. A typical MVNO will be able to handle customer service, customer billing and collection of consumption data and handset management. Furthermore the MVNO will usually handle marketing and sales to end-users them self.

Branded reseller (BR)
A BR has neither a mobile licence nor own mobile infrastructure, but has the direct customer relationship to end-users. The BR cannot handle Network Routing themselves and the BR will not enter into roaming deals with foreign MNOs. The BR cannot produce and distribute for example voice minutes and data traffic themselves and are not able to produce SMS or MMS messages. A typical BR will not handle customer service, customer billing or collection of consumption data and handset management themselves. The BR will primarily concentrate their activities around marketing and sales to end-users. The BRs' positive contribution to the value chain is (naturally) their "brand", but their distribution power will also be a central asset for many Branded Resellers.

Provozování pouze obchodní značky samo o sobě není na závadu. Tímto způsobem funguje například známý Redbull Mobile v Rakousku či Maďarsku. Jak ale všichni dobře víme, co funguje jinde, nemusí fungovat na oligopolním trhu u nás. Smutný je už jen fakt, že tato podstatná informace na tiskové konferenci nezazněla. O2 tak dál hraje se zákazníky falešnou hru plnou polopravd, lží a podrazů.

  1. Anonymní

    Základní problém je, že v případě Blesk Mobile jde o něco úplně jiného než o nového virtuálního operátora. Jde o hru Telefoniky 02, která se snaží předejít opatření ČTÚ na povinné podání velkoobchodní nabídky libovolnému žadateli o virtuál!!! Či-li v tomto případě jde nejen o FAKE VIRTUÁL, ale navíc a to především primárně o těžkokaliberní marketingový VIRÁL!!!

    Viz. i článek na mobilmania.cz a moje reakce na něj:

    www.mobilmania.cz/clanky/je-bleskmobil-1-virtual-ne-tak-docela-zalezi-na-tom/sc-3-a-1322119/default.aspx

    reakce na článek:
    Tak Vám nevím... Fakt necítíte, jak moc na tom záleží, kdo je skutečným
    provozovatelem a jaká že hra se to tu ve skutečnosti hraje podle tónu vyjádření pana Maliny opět pod patronací ČTÚ aneb opět akce Mejeme si nad tím všichni společně ruku
    v ruce?

    Že jde o pokus o to, aby ČTÚ prohlásil po jako vždy extrémně dlouhém zkoumání, že trh je už dostatečně konkurenční a nenařídil operátorům podání oficiální velkoobchodní nabídky jakémukoli virtuálovi? Jste si opravdu jisti, že žijeme v téže skrz na skrz zkorumpované mobilžumpě, kde soukromý operátor a státní regulátor jsou odjaktěživa jedna prdel?