O2: trh se změnil podáním přihlášky do aukce
19. února 2013
Dnešní perlička je z připomínek k analýze trhu RT-8 z dílny manipulátorů s fakty z Telefónica O2 (str. 5):
Druhou je aukce kmitočtů, která změnila situaci na trhu v okamžiku, kdy přihlášku do aukce dne 11. září 2012 podal nový potenciální operátor.
Větší pitomost asi lze jen těžko vymyslet. A to tým vedený Davidem Voskou, ředitelem pro regulační záležitosti, takovou perlu umístil na začátek rozsáhlého dokumentu a nepřímo tak naznačil kvalitu svých připomínek na zbývajících 83 stranách.
Trh se změní až spuštěním sítě 4. operátora a nabídnutím služeb spotřebitelům. Do té doby trh je a bude zabetonovaný triem zloperátorů.
Ale O2 na stejné stránce perlí dál :-)
Třetí je úspěšné spuštění virtuálního mobilního operátora (MVNO), BLESKmobil v listopadu 2012.
Jak se dalo předpokládat, nebylo uspěchané spuštění brandu BLESKmobil jen záminkou pro výmluvy. Brand je technicky nejjednodušší forma virtuálního operátora, prakticky zcela závislá na operátorovi, v jehož síti brand funguje. O2 dokonce na tiskové konferenci ohledně definice MVNO uvedla nepravdivé údaje, které později opravovala.
A nepřestává...
Čtvrtou je významné zvýšení datového provozu v důsledku zvyšující se penetrace tzv. chytrých telefonů, které operátory nutí k tomu, aby začali soutěžit v nových dimenzích mezi sebou i s novými poskytovateli služeb, kteří nejsou telekomunikačními operátory (OTT).
Tady O2 ze své vlastní neschopnosti dělá přednost a dokonce si cucá z prstu soutěž se službami jako je iMessage, WhatsApp, Skype nebo Facebook. Skutečnost je jiná. O2 jako jediný zloperátor ani k nejdražšímu tarifu nepřidává neomezené SMS do všech sítí, ale účtuje si 1,60 Kč za každou SMS do cizí sítě! Jakápak je to soutěž? I proto výše uvedené IM aplikace vítězí a množství odeslaných SMS klesá.
A nepřestává...
Pátou je dopad stávajících nápravných opatření na trhu terminace v mobilních sítích na související trhy původu (originace) mobilních hovorů.
Pravda je taková, že dříve byly terminační poplatky podle zloperátorů jedním z důvodů předraženého volání. Jenže terminační poplatky se už několik let snižují a zloperátoři snížení do ceny za minutu volání nikdy nepromítli (zde a zde). O jakém dopadu na trh tedy O2 mluví?
Výzva pro čtenáře
Pokud najdeš v připomínkách O2, TM nebo VF nějaký pikantní argument, budeme rádi, když nám ho pošleš vč. čísla stránky, na kterém text je. Nejlepší zveřejníme.
Druhou je aukce kmitočtů, která změnila situaci na trhu v okamžiku, kdy přihlášku do aukce dne 11. září 2012 podal nový potenciální operátor.
Větší pitomost asi lze jen těžko vymyslet. A to tým vedený Davidem Voskou, ředitelem pro regulační záležitosti, takovou perlu umístil na začátek rozsáhlého dokumentu a nepřímo tak naznačil kvalitu svých připomínek na zbývajících 83 stranách.
Trh se změní až spuštěním sítě 4. operátora a nabídnutím služeb spotřebitelům. Do té doby trh je a bude zabetonovaný triem zloperátorů.
Ale O2 na stejné stránce perlí dál :-)
Třetí je úspěšné spuštění virtuálního mobilního operátora (MVNO), BLESKmobil v listopadu 2012.
Jak se dalo předpokládat, nebylo uspěchané spuštění brandu BLESKmobil jen záminkou pro výmluvy. Brand je technicky nejjednodušší forma virtuálního operátora, prakticky zcela závislá na operátorovi, v jehož síti brand funguje. O2 dokonce na tiskové konferenci ohledně definice MVNO uvedla nepravdivé údaje, které později opravovala.
A nepřestává...
Čtvrtou je významné zvýšení datového provozu v důsledku zvyšující se penetrace tzv. chytrých telefonů, které operátory nutí k tomu, aby začali soutěžit v nových dimenzích mezi sebou i s novými poskytovateli služeb, kteří nejsou telekomunikačními operátory (OTT).
Tady O2 ze své vlastní neschopnosti dělá přednost a dokonce si cucá z prstu soutěž se službami jako je iMessage, WhatsApp, Skype nebo Facebook. Skutečnost je jiná. O2 jako jediný zloperátor ani k nejdražšímu tarifu nepřidává neomezené SMS do všech sítí, ale účtuje si 1,60 Kč za každou SMS do cizí sítě! Jakápak je to soutěž? I proto výše uvedené IM aplikace vítězí a množství odeslaných SMS klesá.
A nepřestává...
Pátou je dopad stávajících nápravných opatření na trhu terminace v mobilních sítích na související trhy původu (originace) mobilních hovorů.
Pravda je taková, že dříve byly terminační poplatky podle zloperátorů jedním z důvodů předraženého volání. Jenže terminační poplatky se už několik let snižují a zloperátoři snížení do ceny za minutu volání nikdy nepromítli (zde a zde). O jakém dopadu na trh tedy O2 mluví?
Výzva pro čtenáře
Pokud najdeš v připomínkách O2, TM nebo VF nějaký pikantní argument, budeme rádi, když nám ho pošleš vč. čísla stránky, na kterém text je. Nejlepší zveřejníme.
Štítky:
analýza trhu RT-8,
co nám vadí
Okomentovat