Dvořák končí, bude ale co slavit?

30. dubna 2013
Dnes jsme chtěli slavit. Pavel Dvořák, který se 7 let aktivně podílel na vzniku oligopolu a předraženého volání dnešním dnem konečně končí ve funkci předsedy rady ČTÚ. Otázkou je: co bude dál? Dalo by se říci, že i kdyby na jeho místo nastoupila cvičná opice, horší by to být nemohlo. Jenže ouha, možná mohlo...


Podivné otálení vlády
Jako první jsme již 19. dubna upozoronili na končící funkční období a dosud nejmenovaného nástupce. Je 30. dubna a vláda nadále otálí. Ani na programu jednání vlády 2. května se jmenování nového předsedy rady ČTÚ nevyskytuje. Podle článku Jana Klesly otálí premiér Petr Nečas. Na co čeká? A bude z toho další z řady politických handlů? Otálení naznačuje, že ani Ondřej Malý, ani Martinem Kubou navržený Jaromír Novák, by se předsedou rady ČTÚ stát nemuseli.

Hraje se o místo v radě po končící Janě Fürstové?
Jeden z možných scénářů načrtl Jiří Peterka. Mohlo by se hrát o místo v radě, které se na konci května uvolní po Janě Fürstové. Jen pro pořádek připomínáme, že předsedou rady se může stát pouze a právě člen rady ČTÚ. Je ale možná současná volba za člena a předsedu rady.

Rychlý scénář
Podle jednoho informovaného zdroje existuje ale daleko větší nebezpečí, že nás zákazníky Petr Nečas a ODS prostě zaprodají. Stačí přimět k rezignaci Pavla Dvořáka a na jeho místo v radě i do funkce předsedy rady ČTÚ dosadit dosud neznámého kandidáta spřízněného s oligopolem zloperátorů. Všichni víme, že Petr Nečas už dávno není pan Čistý a politický handl mu není cizí. ODS navíc zápasí s historickým poklesem preferencí a každá koruna, kterou jí zloperátoři "nechají" u reklamních společností, se jim už za rok bude náramně hodit.

A že nevíš, jak se "nechávají" peníze u reklamních společností? To je novodobá forma sponzoringu politických stran. Velcí inzerenti nakupují reklamní prostor (jako příklad uvažujme billboardy), ale ani zdaleka nečerpají slevy, které by odpovídaly celkově investované částce. Tyto slevy pak "čerpají" politické strany či jednotliví kandidáti v rámci své reklamní kampaně. Nebo si někdo myslí, že za stovky investovaných miliónů dostane firma podstatně menší slevu z ceníkových cen než politická strana za několik desítek miliónů? Opravdu si někdo myslí, že politické strany zaměstnávají geniální obchodníky a vyjednavače a že dosahují 90% slevy z ceníkových cen?

Nezbývá než doufat. Telefonisté a voliči už si něco podobného nemusí nechat líbit. A ODS by se realizací jednoho z uvedených scénárů mohla ocitnout zcela na chvostu politického spektra... Dokáže se Martin Kuba vzepřít Petru Nečasovi? Odpověď přinesou následující dny až týdny.
Štítky: