Zoufalý T-Mobile se v reklamně odkopal

28. července 2013
Asi nikdo z nás si nedělá iluze o kvalitě pokrytí, natož pak o pokrytí sítěmi 3G. A přesto se T-Mobile v reklamně opakovaně chlubí pokrytím a rychlostí své sítě. Aktuální televizní reklama ale navíc odhaluje, co si T-Mobile představuje pod pojmem pokrytá oblast.


Podle T-Mobile je oblast pokrytá, pokud chytíš signál vysoko na stromě. :-)

Ale to není všechno! Demagogie této reklamy jde ještě dál. Ke konci reklamy se objevuje odkaz na server Novinky.cz z 20. června 2013. Pohledali jsme za vás a je to zpráva Operátoři pokryli sítěmi 3G kolem čtyř pětin populace. Kdo se pozorně podívá, zjistí, že je to zcela neupravená, kompletně převzatá nic neříkající agenturní zpráva ČTK. Opakovaně přitom upozorňujeme na velmi podivné praktiky ČTK, která zcela zjevně funguje jako PR agentura zloperátorů (např. Pláč T-Mobile vs. fakta nebo Asymetrické terminační poplatky EK nevadí).

Navíc, čísla, kterými operátoři ČTK, ČTÚ i veřejnost krmí, nikdo neověřuje. V Česku totiž neexistuje jednotná metodika meření a narozdíl od francouzského Acepu (Jak kontrolují pokrytí ve Francii?) či britského Ofcomu (Ofcom změří přesně pokrytí 3G) ČTÚ neprovádí kontrolní měření. Operátoři si tak čísla mohou doslova cucat z prstu. Příkladem za všechny budiž - Kde se vzalo 44% pokrytí?

A tak si naši operátoři dál vesele lžou do kapsy a vychvalují své pokrytí, přestože je pokryta přibližně jen 1/3 Česka a tímto parametrem se řadíme na naprostý konec pokrytí signálem 3G v civilizovaných zemích Evropy.

Najde ČTÚ konečně odvahu jednat stejně nekompromisně jako Arcep nebo Ofcom?
Štítky: ,