Klamavá reklama O2

21. června 2012
V aktuálních televizních spotech O2 klame své zákazníky. Nový roamingový tarif s jednotnou cenou 3,90 Kč za minutu volání, minutu příchozího hovoru a SMS je ve dvou jmenovaných případech podstatně dražší než EK regulované "eurotarify".




Lze se divit Milanovi, že nechce přijmout hovor, když O2 v klipu O2 Volání bez hranic říká jen polovinu pravdy? Ano, volání s tarifem Volání bez hranic je levnější než v eurotarifu. Ale příchozí hovory jsou naopak dražší. O této skutečnosti ale O2 mlčí. To klip SMSkování z ciziny za 3,90 Kč je čiročirá lež. SMS za 3,90 Kč rozhodně není skvělá cena, v eurotarifu je SMS za 2,60 Kč. Jediný klip ze série, ve kterém O2 zákazníkům vysloveně nelže, je Volání z ciziny za 3,90 Kč.

Tak O2 myslí na své zákazníky...
Pro O2 to není zdaleka první případ klamavé reklamy. V roce 2008 dostal O2 za klamavou reklamu z roku 2007 pokutu 200.000 Kč. Ve stejném roce na další klamavou reklamu O2 upozornilo sdružení dTest. A takových případů je internet plný. Stačí si do Googlu zadat: klamavá reklama O2.

Jan Matura v článku Vyzrajte na operátory. Do zahraničí si vezměte dvě karty a ušetříte zákazníkům O2 dokonce radí, aby si na dovolenou brali 2 SIM karty. Jednu na volání a jednu na přijímání hovorů a SMS.

Najdeš příklad podobně pokřiveného trhu s tolika nástrahami na spotřebitele?


Co s klamavou reklamou?
Klamavou reklamou se zabývá Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Může její vysílání zastavit a spotřebitele klamající firmu pokutovat. Zakročí rada z vlastní iniciativy nebo bude potřeba sepsat stížnost?
A co na to ČTÚ se svými novými kompetencemi? Bude jen nečinně přihlížet?
  1. Anonymní

    Je zvláštní, že ta reklama je na Chorvatsko, kde EU tarif neplatí... Co dodat ještě tuto informaci, než začnete kritizovat?

  2. Anonymní, co si to napřed poslechnout než začneš kritizovat? "Milan je právě v zahraničí na dovolené..." A na vlajce je napsáno EU a Chorvatsko.

  3. Anonymní

    Klamavou reklamu řeší nejen RRTV, ale i ČTÚ, protože jde o porušení minimálně § 5 odst. 1 písm. b a c zákona o ochraně spotřebitele. Dle § 23 odst. 15 je dozorujícím orgánem nad dodržováním výše uvedeného ustanovení v oblasti telekomunikací ČTÚ. Dle § 24 odst. 1 písm. a je porušení zákazu nekalých praktik správním deliktem.

    Doporučuji podat podnět na ČTÚ (podatelna@ctu.cz) s žádostí dle § 42 správního řádu o vyrozumění o tom, jak bylo s podnětem naloženo.