Šaškárna s certifikací tarifních kalkulaček

9. února 2013
Na příkladu tarifních kalkulaček si ukážeme, jak se libě znějící poslanecké návrhy v praxi zcela míjejí účinkem.

Trocha historie
Poměrně velkou vlnu se podařilo vyvolat poslanci Janu Husákovi v listopadu 2011. Odvážně kritizoval práci ČTÚ a jako řešení předraženého volání označil tarifní kalkulačku. A protože každá aktivita proti předraženému volání se hodí, návrh jsme ve stejném postu komentovali jen krátce:

"... Otázkou zůstává, zda kalkulátor tarifů může vyřešit problém předraženého volání u nás. My si myslíme, že ne. Řešením je spíš ALTERNATIVA v podobě 4. operátora a virtuálních operátorů v každé síti."

Na základě Husákovy kritiky ČTÚ napřed tarifní kalkulačku napřed přislíbil, ale pak z věci vybruslil návrhem, že bude certifikovat tarifní kalkulačky třetích stran, převážně komerčních subjektů. Zde je ale podstatný háček - komerční subjekty vůbec nemají zájem na tom, aby zákazník dostal pravdivé informace. Jsou to obchodní partneři našich zloperátorů a mají jediný zájem: prodat a od zloperátora zkasírovat provizi.

Jaká je realita?
S odstupem času se může přesvědčit každý. My si zvolili primitivní zadání v požadavku na 100 minut volání bez rozlišení cílové sítě. O to překvapivější jsou výsledky.

tarifomat.cz 
Byl první s certifikací ČTÚ. Firma se už od začátku chovala velmi agresivně a zahájila provoz aférou s povinným zadáváním telefonního čísla. Od této praktiky po vlně kritiky ustoupila, ale agresivita, nepřesné výsledky a sliby neveřejných tarifů zůstaly. Ono se totiž se zákazníkem na telefonu manipuluje daleko lépe než s člověkem, který má výsledky černé na bílém a dostatek času vše zvážit.


Nabídnuté tarify rozhodně nejsou nejlevnější na trhu a to tarifomat píše, jak prověřuje téměř 3 milióny kombinací :-)

tarifon.cz
Druhá a zatím poslední tarifní kalkulačka. Není tak agresivní, ale to neznamená, že by firma netoužila po tvých datech či telefonním čísle. I zde zobrazené výsledky budí značnou nedůvěru. A ověření na stránkách O2 dává nedůvěře zapravdu. Údajně nejvýhodnější tarif O2 v udaných parametrech aktuálně nenabízí.


dtest.cz/tarify
Do našeho srovnání jsme zařadili tarifní kalkulačku spotřebitelského sdružení dTest. Kalkulačka se sice nehonosí certifikací ČTÚ, zato ale na první pohled dává nejlepší výsledky.


K čemu je celá ta šaškárna s certifikováním tarifních kalkulaček? 
Jednoduchý dotaz do 3 tarifních kalkulaček a 3 různé výsledky. Obě komerční firmy do kalkulací nezahrnují BLESKmobil, protože s ním spotřebitel neuzavírá smlouvu a tím pádem není možné si nárokovat provizi. Obě certifikované pak zcela zahanbuje necertifikovaná tarifní kalkulačka, která jako jediná správně spočítala pro naše zadání dvě nejlevnější možnosti.

ČTÚ vydává certifikát na dobu určitou a v mezičase nekontroluje výsledky. K čemu to je? Poslanec Husák se nažral a zloperátoři s pomocí tarifních kalkulaček spotřebitele škubou dál. 
S certifikátem ČTÚ.
  1. Anonymní

    Tarifomat dělá co může. Dokonce s pomocí rozesílání nevyžádaného spamu kam jen může.

  2. Anonymní

    http://napistejim.cz/?message=9060

  3. Anonymní

    Dobrý den,


    posílám několik rychlých reakcí:

    - povinné zadávání čísla: ano, vyžadovali jsme povinně tel. číslo, poté jsme se na základě reakcí rozhodli to změnit. Zda to byla "aféra", to netuším :)
    - manipulování s člověkem na telefonu: každý v dnešní době ví, že existují neveřejné tarify. Kromě oficiálních ceníkových nabídek si může prodejce vyjednat i něco extra. Tarifomat má i 50% slevy na běžné tarify a tyto slevy můžeme zákazníkovi sdělit jenom po telefonu
    - kontrola ČTÚ: ČTÚ v průběhu certifikaci kalkulačky pravidelně kontroluje. Ohledně kontrol prováděných např. na Tarifomatu máme od ČTÚ zprávy cca co každý měsíc dva.

    S pozdravem,

    Roman Nováček
    jednatel & spoluzakladatel Tarifomat.cz

  4. Anonymní

    Omlouvám se, že píši hned druhý komentář po sobě, ale přidávám ještě jednu reakci

    - rozesílání SPAMu: Tarifomat nikdy spam nerozesílal. Pro případné emailové kampaně využíváme na to specializované firmy. Je to běžná praxe a tento typ rozesílek nabízí např. centrum.cz či seznam.cz. Prostě některé firmy mají databázi emailových adres se souhlasem se zasíláním obchodní sdělení a jiné firmy na tyto emaily posílají svá obchodní sdělení. Pokud má kdokoliv pocit, že nikdy souhlas nedával, tak ať se 1. z daného emailingu odhlásí a zároveň 2. dá podnět na ÚOOÚ.


    S pozdravem,

    Roman Nováček
    jednatel & spoluzakladatel Tarifomat.cz