Varování před férovým účtováním Vodafone

14. dubna 2013
Podle Vodafone desetitisíce zákazníků lační po okamžité změně tarifu na nové neomezené tarify. Všechny stávající zákazníky Vodafone je třeba varovat před skutečně férovým účtováním Vodafone, které nám doložil jeden z našich fanoušků rok starým případem.

Pokud změnu tarifu neuděláš v poslední den zúčtovacího období, Vodafone ti naúčtuje celý měsíc starého tarifu a poměrnou část tarifu nového! Nejhorší případ tak může nastat první den nového zůčtovacího období, protože to zaplatíš na jedno číslo měsíční tarify dva. Operátor na zákaznické lince by tě na to měl upozornit, ale praxe je jiná.



Reklamace
Máme k dispozici i nahrávku z telefonátu na zákaznickou linku. Operátorka se účtování dvou tarifů na jedno číslo napřed snaží bagatelizovat, pak se snaží ji prezentovat jako výhodu pro zákazníka (??), odvolává se na Všeobecné obchodní podmínky, ve kterých ale žádná zmínka o současném placení dvou tarifů na jednu SIMku nic není. Nakonec nabízí směšnou kompenzaci. Zákazník její návrh nepřijal a obrátil se písemně na reklamační oddělení.

Písemná reklamace je účinnější, Vodafone je jako mávnutím kouzelného proutku ochoten dobropisovat neoprávněně účtovanou částku.

Logické by bylo naúčtovat poměrnou část tarifu starého do data změny a poměrnou část tarifu nového od data změny. To ale Vodafone odmítá, protože by to prý mohlo poškodit zákazníka. A Vodafone prý neví, kolik jsi do změny provolal! (?) A tak raději účtuje tarify dva.

Ale změna ke dni zúčtování, dle písemného vyjádření Vodafone k reklamaci, není možná jinak než předáním pořadavku na změnu tarifu v poslední den zúčtovacího období. Přijmout požadavek dřív a provést ke dni zúčtování systémy Vodafone údajně neumí.

Sečteno a podtrženo, kupa planých výmluv a na konci zákazník, který zaplatí za totéž 2x. Podle Vodafone naprosto normální věc. 

Dej si pozor! A nedej se!
Nastalo období změn a tak nebude na škodu, když si pečlivě zkontroluješ příští fakturu. A pokud Vodafone od své nechutné praxe účtovat při změně dva paušály na 1 SIM neupustil, je třeba účtování reklamovat. Nenech se ale opít rohlíkem od operátora zákaznické linky. Na písemnou reklamaci dostaneš své peníze zpět. I slečna z reklamačního oddělení v následném telefonickém rozhovoru přiznala, že se jí osobně tato praxe zdá nemravná a že je předmětem mnoha reklamací...

A pokud se svou případnou reklamací u Vodafone neuspěješ, je třeba se obrátit na ČTÚ.
Štítky:
  1. Anonymní

    POZOR!!! Teď jsem tam volal a chtěl jsem změnit tarif (k 10. v měsíci mám obnovu) a bylo mi řečeno, že stávající tarif mám naúčtovaný samozřejmě CELÝ a NELZE to už vyreklamovat, je to v obchodních podmínkách!!!!! Z nového tarifu mi naúčtují poměrnou část, ale u starého (současného) mám smůlu!!! Takže si mám zavolat těsně před koncem období.....!!! Opakuji, je to v podmínkách a už to NELZE reklamovat!!!

  2. Anonymní

    To vis ze to jde reklamovat :) vsechno jde reklamovat..

  3. Anonymní, nesmíš se nechat opít rohlíkem. Všeobecné obchodní podmínky Vodafone podmínkách změny tarifu neobsahují ani slovo. Příště slečnu požádej, aby byla konkrétní a uvedla i stranu a bod OP :-) Navíc, na této stránce Vodafone zákazníkům jasně slibuje:
    S Vodafonem neplatíte nic navíc. S poměrným účtováním budou vaše měsíční platby vždy odpovídat období, ve kterém službu skutečně využíváte. Když si například v průběhu měsíce službu změníte, nebude Vám naúčtován celý paušál za původní balíček...

    http://www.vodafone.cz/osobni/telefony-a-tarify/volani/vydaje-pod-kontrolou/pomerne-uctovani/

  4. Anonymní

    nesouhlasím, tohle jsem našel přímo na jejich stránkách:
    Změna balíčku s volnými jednotkami

    Při změně balíčku na jiný zaplatíte plnou částku poplatku za původní balíček a k tomu poměrnou část poplatku za nový balíček. Využít můžete zbývající volné jednotky z původního balíčku a navíc i poměrnou část jednotek z balíčku nového.

  5. Anonymní, není řeč o změně balíčku, ale o změně tarifu.

  6. Upozorňuji, že toto se může setát i při přechodu k jinému operátorovi. I kdyby jste u VF byli pouze jediný den, zaplatíte celý tarif!

  7. Anonymní

    Vodafone: Změna je provedena okamžitě v případě nových zákazníků, u stávajících pak do sedmi pracovních dnů. První měsíc operátor účtuje celý stávající tarif plus poměrnou částku z nového tarifu.

    Zdroj: http://mobil.idnes.cz/nove-tarify-operatoru-od-a-do-z-dzl-/mobilni-operatori.aspx?c=A130415_115309_mobilni-operatori_apo

  8. Anonymní

    Dobry den,mam otazku z trochu jineho soudku.Myslite,ze vam mohou uctovat predplacene sluzby i kdyz mate tyto sluzby blokovane?

  9. Anonymní, i když to celé napíšeš boldem, tak to nic nezmnění na faktu, že jednání Vodafone je nemravné. Měnit ho začal až na základě našeho článku, článku na mobilmania.cz a tlaku zákazníků.

    A stránka Poměrné účtování byla přepracována. Jenže už to není o poměrném účtování, protože Vodafone konečně přiznává, že účtuje celý původní tarif a poměrnou část nového. To je učebnicový příklad bezdůvodného obohacení a dá se předpokládat, že u soudu by to Vodafone neobhájil. Zneužívá totiž postavení silnějšího a porušuje tak i zákon o ochraně spotřebitele.