Pláč T-Mobile vs. fakta

22. května 2013
Vzbuzovat lítost zloperátoři umí a ČTK jim v tom vždy šla aktivně na ruku. Jak jinak si vysvětlit pravidelně se objevující zprávy, kolik "zlí" zákazníci dluží "hodným" operátorům? A je náhodou načasování takových zpráv vždy bezprostředně po vlně odpouru proti zloperátorské zlovůli?

Do stejné kategorie patří i nedávná zpráva ČTK, kterou server lidovky.cz zpracoval do článku Zlaté časy operátorů končí. Telefónica i T-Mobile propustí stovky zaměstnanců. Zpráva plánované propouštění svaluje na ostrý konkurenční boj, fakta však hovoří jasně. Podívejme se na bilanci loňského roku rakouského T-Mobile (dokument PDF na webu TM AT):


Rakouský T-Mobile má 4,104 mil zákazníků a ty obsluhuje 1.400 zaměstananců. Milión zákazníků tak obsluhuje 341 zaměstnanců.

Český T-Mobile podobně přehledně své výsledky nepublikuje. Navíc, data za rok 2012 dosud nebyla publikována, výroční zpráva není k dispozici. Srovnávat tedy můžeme pouze s daty zveřejněnými ve výroční zprávě za rok 2011. I tak je srovnání překvapivé.

Český T-Mobile měl na konci roku 2011 celkem 5,4 mil. zákazníků a ty obsluhovalo 2944 zaměstnanců. Milión zákazníků tak obsluhovalo 545 zaměstnanců. 

O čem to svědčí? O značné přezaměstnanosti a neefektivitě, kterou předražené volání zloperátorům roky umožňovalo a díky tučným dividendám bylo akcionáři přehlíženo. Leč časy se mění.

V Česku milion zákazníků obsluhuje o 60% zaměstnanců více než v sousedním Rakousku!!!

Dá se očekávat něco jiného než snižování počtu zaměstnaců?
Štítky: ,